Laatste punten van todo lijst - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu Laatste punten van todo lijst - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

Laatste punten van todo lijst

Door: Woensdag 23 augustus, dag 30

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

23 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Anaheim

Ventura - Anaheim

De laatste volledige dag in Amerika. Morgen staat in het teken van de terugreis maar vandaag nog een vol programma. En daarop stond o.a de dollar tree. Vanaf het begin van de vakantie moest en zou Von hier naar toe gaan. We waren al in een 99 dollarcent geweest maar dat was dus kennelijk niet voldoende. Nee de dollartree stond eenzaam aan de top van het todo lijstje. Vol goede moed de auto ingestapt en op weg. Onderweg nog eventjes langs de haven van Ventura maar daar was niet zoveel te beleven. De dollartree was overigens nog niet zo 1,2,3 te vinden maar uiteindelijk is het gelukt. Ik vind het een soort Xenos maar dan goedkoper. De echte kenners zullen het hier ongetwijfeld niet mee eens zijn. Helaas was het niet de grootste maar Von kon toch nog een paar leuke dingen vinden voor de elf fantasy fair.

Volgende stop was een premium outlet shop. Hier was het ontzettend rustig. Wat opvalt is dat de meesten die hier rondlopen Aziatisch zijn. Het gaat zelfs zo ver dat sommige advertenties en aanbiedingen in het chinees of Japans zijn. Maar hier werd ook duidelijk dat de laatste dag van de vakantie is aangebroken. We kregen nu echt het gevoeld van het is mooi geweest. We waren er dan ook redelijk snel weer uit. Wel nog even een bakkie koffie gedaan natuurlijk bij mijn favoriet.

We zouden nog naar Los Angeles kunnen gaan naar de walk of Fame. Maar je auto daar neerzetten met alles wat je hebt er in voelde niet zo goed. Bovendien hadden we dit al een keer gezien en zoveel zou er ook niet veranderd zijn. Daarom besloten om naar Santa Monica te gaan via de befaamde kustweg. Weer een prachtige weg alhoewel het vandaag lang erg bewolkt is gebleven. In Malibu schitterende huizen aan het strand gezien. Gisteren reden we ook al op deze weg maar toen de ander kant op en dan zie je minder. Nogmaals de bevestiging dat als je Highway One doet, je deze moet rijden van Noord naar Zuid. Van San Francisco naar Los Angeles dus.

We kozen voor Santa Monica omdat we daar gisteren door heen waren gekomen en dit er gezellig uit zag. Maar wat ook niet onbelangrijk was was dat hier een Apple shop zit. En we hadden toch besloten om een case inclusief toetsenbord voor de IPad van Von er bij te doen. Auto geparkeerd en wij het voetgangers gebied in. Het was even zoeken maar net toen ik op de telefoon wou kijken bleken we er precies voor te staan. Daarna nog even lekker door de winkelstraat geslenterd en vanaf een bankje het inchecken in orde gemaakt. Onze plekken zijn veilig gesteld. Een van de laatste acties met onze usasim. Morgen doet deze het niet meer.

Het gevoel van de laatste dag was nu echt goed ingedaald en we besloten na deze stop rechtstreeks naar het hotel te gaan. En dat was maar goed ook want over een tripje van normaliter drie kwartier deden we nu vanwege de files twee uur. Les voor morgen, ga op tijd weg. Waren we natuurlijk al van plan maar we zetten de wekker toch maar nog een half uurtje vroeger.

De koffers zijn ingepakt. Het past allemaal en het gewicht is op orde. Natuurlijk moet er morgen nog wat bij maar dat zal geen probleem zijn. Het hotel is trouwens erg mooi en we zitten op 5 minuten lopen !!!! van Disneyland. Ik had wel in de recensies gelezen dat het hotel gunstig lag als je naar Disneyland wil maar ik had niet verwacht dat ik vanaf hier de attracties zou zien liggen.

Al met al is deze laatste dag voor het vertrek snel gegaan. Het blijft echter wel apart dat het voor mij nooit uitmaakt of ik nu 1,2,3 of in dit geval dik 4 weken op vakantie ga. Die laatste dag is toch altijd een beetje van doorworstelen. Alle dingen die je echt hebt willen doen heb je gedaan en je mindset is toch al op de terug vlucht gericht. Kan je ook zien aan het beperkte aantal foto's van vandaag.
Nu lekker afsluiten met baseball op de tv. Beproefd recept en dan morgen om 7:15 op.

• 24 Augustus 2017 - 17:04

DeDrollies:

Beste Knoopenco, was weer erg leuk de afgelopen weken om met jullie virtueel mee te mogen op jullie Amerika-reis. Het waren weer enerverende en leuke verhalen en het gaf een goed beeld hoe het jullie verging daar aan de overkant. Het was zogezegd, verre van stil asn de overkant ! Je moest er soms wel effe voor gaan zitten (volgende keer zeg ik tijdelijk mijn Telegraaf voor een paar weken op daar ben ik niet aan toegekomen). Rest ons niets anders dan jullie een behouden terugreis te wensen en we zijn naar de verhalen

• 24 Augustus 2017 - 18:26

Peter En Nanda :

Hoi BJ, Von en Mike, tussen de verhuisdozen hebben we genoten van jullie verhalen, belevenissen en foto's van jullie reis.. BertJan, volgens ons beschik je over een verborgen kwaliteit. Je schrijfstijl is duidelijk, leuk en humoristisch. Zou gaan denken aan een bijbaantje als columnist.....We wensen jullie nog een leuke laatste dag in de USA en een goede terugvlucht naar NL.

• 24 Augustus 2017 - 21:23

Wilma:

Hoi BJ, Yvonne en Mike,
    Ook ik heb iedere dag genoten van jullie belevenissen daar!
    ik wens jullie een fijne terugreis, tot snel,

Groetjes Wilma