Vallende telefoons wijzen de weg - Reisverslag uit Morgan Hill, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu Vallende telefoons wijzen de weg - Reisverslag uit Morgan Hill, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

Vallende telefoons wijzen de weg

Door: Zaterdag 12 augustus, dag 19

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

12 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Morgan Hill

Pollock Pines - Morgan Hill

Ons volgende hotel ligt in Morgan Hill. Deze plek is niet uitgekozen vanwege de stad zelf maar ligt mooi tussen Sacramento en Monterey Bay in. Vandaag is het hoofddoel Sacramento maar dat ligt zo dicht bij dat we daarna nog best een stukje door kunnen rijden. We hebben tijd zat en daarom volledig onverwacht van de snelweg gegaan toen we het bordje Placerville historic town zagen.

Het is altijd afwachten wat de amerikanen onder historisch verstaan maar dit was zeker historisch en leuk. Aan het begin was de farmer market. Kleine markt met allemaal lokale producten. Niet allen groenten en fruit zoals de naam misschien doet vermoeden maar ook allerlei handgemaakte producten zoals armbanden, sieraden en schilderijen. Wij hebben daar zelf de ter plekke gemaakte popcorn gekocht. En deze markt is waarschijnlijk maar een voorproefje voor morgen. Dan is de hele stad afgezet voor een craftsmarkt. Zijn wij dan niet bij maar ze zullen zich best zonder ons vermaken. Iets verder op begon dan de echte historische town. Vele kunst-, boek- speelgoed, gereedschappen- en hardware-winkeltjes die veelal een gezamenlijk kenmerk hebben. Ze zijn afgeladen vol. Geen centimeter ruimte is onbenut. En laten we daar nou een hengeltje tegenkomen dat een gasaansteker is. We hadden er zo een maar die was net kapot. We hoopten deze bij bass pro shop te scoren een aantal dagen eerder maar we vinden het dus in placerville.

Na deze onverwachte onderbreking op weg naar Sacramento. Old town is zoals de naam al doet vermoeden in Sacramento het historische deel. We parkeren in de parkeergarage direct aan de old town op 5th floor. Dat is de 4e verdieping. Rare jongens toch die Amerikanen. Daar waar Placerville een "echt historisch centrum" is waar de gewone man ook zijn boodschappen doet en je de "dagelijkse zaken winkels" vindt, is Sacramento veel meer een toeristisch historisch centrum. Hartstikke leuk maar je doet er niet gewoon je boodschappen. Wel is het heerlijk om langs de winkeltjes te slenteren en zo nu en dan naar binnen te gaan. Sieraden, kleding, snoepgoed, kostuums is maar een greep uit de mogelijkheden die je hebt om daar te kopen. En heb je het stukje van gisteren al gelezen? Wij hadden het met 25+ graden in de zomer even kort over kerstmis. Niet langer dan een minuut. Hier de overtreffende trap en blijken ze een enorme winkel te hebben die volledig op kerst is ingericht. Kan natuurlijk maar ik blijf het toch niet helemaal passend vinden. Naast de winkeltjes, restaurants en museum is er ook nog een stoomtrein die toevallig gelijktijdig met ons aankwam in Old Town. Na wat te hebben rondgelopen hebben we nog een drankje genomen op een balkon met een overzicht op de historische straten.

Naast de Old town wilden we ook de state assembly bezoeken, het Lagerhuis van Californië. Het heeft wel wat weg van het Capitool in Washington. Ons navigatiesysteem, de telefoon, gaf aan dat het maar 1 mile was. Auto laten we staan en gaan er lopend naar toe. Prima te doen maar op de een of andere manier was die straat die we door moesten toch niet zo uitnodigend. Gelukkig waren we er zo en we waren er een van de weinige. Verbazend dat iets dat zo dichtbij ligt maar zo weinig mensen krijgt. Nu is het weekend dus wat er loopt is volgens mij ook toerist terwijl het midden in een zakenwijk ligt. Ik vermoed dan ook dat het gedurende de week veel drukker is maar toch had ik er nu ook meer activiteit verwacht. De terugweg namen we de straat die parallel lag aan de heenweg. Maar hier een heel andere, open, betere sfeer. Waarom, geen idee maar het was een groot verschil.

De middag was al aardig gevorderd en we moesten nog 2 uur rijden naar onze eindbestemming van vandaag. Verdere tussenstops zaten er dus niet in. Je kan merken dat we weer in stedelijk gebied komen. We hebben weer 10 baans snelwegen met allerlei afslagen en Fly overs in plaats van ellenlange 2 baans rechte wegen. Gelukkig hebben we de telefoon die ons handig langs alle knooppunten de juiste weg wijst. Het grootste probleem dat we vandaag hadden was dat de telefoon niet meer zo goed op de houder plakte en er steeds van af viel. Desondanks zijn we er gekomen. Geeft gelijk aan wat een goede dag het was als dit ons grootste probleem was.

Maar ook op deze wegen is nog van alles te zien. Het ene moment langs rand van een (voor) stad, dan weer langs olie raffinaderijen en daar weer omringd door bergen. Soms lekker hard doorrijdend dan weer stapvoets vanwege de drukte. Waarbij wij dan nog aan de goede kant stonden. Wel iets vertraging maar veel minder dan aan de andere kant van de vangrail.

Vandaag is het hotel weer een en al luxe. Mooie ruime kamers met koelkastje en grote bedden. Dat is wel erg lekker. Maar ook is er een binnen zwembad, sauna en fitness zaaltje. Van het zwembad en de sauna hebben we al gebruik gemaakt. Prima keuze dit hotel.
Waar we gaan eten is ook geen moeilijke keuze. We waren van plan een sizzler te zoeken maar het blijkt dat we een macdonalds als buurman hebben. Het klinkt misschien ongelovig maar dit is pas de 2e keer dat we het avond eten bij de Mac hebben. Zeker, we zijn er vaker geweest maar dat was voor de koffie.
Op het moment van schrijven van dit stukje zitten we lekker honkbal te kijken. Mooie afsluiting van weer een geslaagde dag.