Ik mag (zelf?) kiezen - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu Ik mag (zelf?) kiezen - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

Ik mag (zelf?) kiezen

Door: Donderdag 27 juli, dag 3

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Yucca Valley

Los Angeles - Yucca Valley

Vandaag verlaten we LA. Eerst even langs de Mcdonalds. Dat ze daar ontbijt hebben is meegenomen maar niet de belangrijkste reden. In het hotel hebben we WiFi niet aan de praat gekregen. Lekker belangrijk denk je misschien. Het is vakantie, get a lifel!!!
Maar zoals gisteren gemeld kan ik geen geld opnemen. Nu kom je met een creditcard heel erg ver, maar ook cash is toch wel handig.
Anyway, het vermoeden klopte. De betaalpassen hadden europadekking en gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om dit via de app om te zetten naar werelddekking. Dus op naar de McDonalds om dit in orde te maken. En zoals de foto laat zien, het is gelukt.

Een ander probleempje dat we hebben is dat we speciaal in Nederland al een Amerikaanse prepaid simkaart hebben gekocht waar we mee naar Nederland kunnen bellen. Nou, die werkt dus niet. Ja, ik krijg contact en iemand aan de lijn maar dat zijn toch echt Amerikanen. Al via de chat met de Amerikaanse helpdesk contact gehad maar dat bood geen oplossing. Via de Nederlandse verkoper te horen gehad dat er problemen zijn met T-Mobile. Dus maar afwachten of dat nog goed gaat komen. Wel werkt het internet via deze prepaid zodat we toch al een paar foto's hebben kunnen sturen.

Deze kleinigheden drukken de pret uiteraard niet. We hebben het prima naar ons zin en ook vandaag was weer een geslaagde dag.

Voor de eerste keer heeft Von gereden. Mike ernaast en ik dus achterin. Gaf mij de kans om het verhaal van dag 2 te maken. Het was beduidend minder druk en we konden lekker doorrijden. Ging prima tot het moment de rechterbaan betekende dat we echt de snelweg moesten verlaten. En dat was nu net niet de bedoeling. Gelukkig gaat het navigatiesysteem dan direct aan de slag om je weer terug te sturen via de andere kant om dan via de vorige afslag dan weer terug op de goede route te komen. Nu liggen die afslagen echter nogal uit elkaar dus dat advies hebben we maar niet genomen. Prima keuze want binnen No-time zaten we weer op de juiste route.

Plots was daar een enorme outlet. En dan bedoel ik echt enorm. Ik heb het niet opgemeten maar volgens mij was het zeker een kilometer lang. De afslag waren we al voorbij maar we zijn toch maar even teruggekeerd. Alle grote merken zaten daar zoals Nike, Sketchers, Gucci, Adidas, Under Amour, Sunhut, Puma, D&G etc. Kortom genoeg om enige tijd door te brengen en wat te eten. Maar wat was het heet. Al die winkels met airco en als je dan naar buiten komt de 40!!!! graden in.

Daarna op weg naar het hotel kwamen we door een enorm windmolenpark. En ondertussen zal wel duidelijk zijn dat enorm in Amerika ook echt enorm betekent. Het blijft lastig inschatten maar ik denk wel duizenden windmolens. Indrukwekkend. Ik kan mij nog herinneren dat we de eerste keer in Amerika (20 jaar geleden) hier nog speciaal naar op zoek waren, en nu komen we er zomaar totaal onverwacht door heen.

Het was de bedoeling om naar het Joshua Tree National Park te gaan. Maar de onverwachte stop bij de mall betekende dat het al wat later was geworden. En het was ook nog eens rond de 40 graden. Daarom leek het ons een veel beter idee om lekker naar het hotel met het zwembad te gaan.
Zo gezegd zo gedaan. Via zo'n typische kaarsrechte weg over de vlakte tussen 2 bergketens in naar het hotel. Daar hadden we 5 minuten het zwembad voor ons zelf en toen kwamen er andere gasten. Ja hoor, Nederlanders. En dat in dit godvergeten gehucht in de middle of nowhere. Twee gezinnen uit Groningen en Assen die min of meer dezelfde rondreis aan het maken zijn als wij, maar dan in tegengestelde richting. Na een kwartiertje nog een stel gasten. En je raad het al: uit Nederland. Toch wel lekker zo weg in eigen land.

In het hotel hebben we internet. Eindelijk een snelle internetverbinding. Dus gisteren snel de verslagen van de eerste 2 dagen geplaatst. Snel is een rekbaar begrip want het duurde nog wel even voor de tekst met foto's er echt goed stonden.
Het hotel ligt naast Sizzlers. Een bekende restaurantketen en volgens Von en Mike heb ik gekozen om daar te gaan eten. Ik ben mij van geen kwaad bewust en vind het ook niet erg. De logica snappen is echter een ander verhaal.
Naast lekker eten was er ook vrouwenvoetbal op Tv. De verenigde staten tegen Australië. Ik zal geen namen noemen maar Is dit het EK voor vrouwen werd gevraagd. O nee laat maar kwam er achteraan. Dat veld ligt niet in Nederland. Ehhhhh, ja dat is inderdaad de belangrijkste aanwijzing dat dit niet het EUROPEES kampioenschap is.

• 28 Juli 2017 - 19:36

DeDrollies:

Leuk om op deze manier mee te mogen op jullie reis door Amerika. De eerste 3 verslagen straalde gelukkig weer die oude vertrouwde Knoopiaanse uitstraling uit. Gaat helemaal goed komen.
    Vanuit een pittoresk Zuid-Engeland de groeten en Hakuna Matata.
    DeDrollies