Hetzelfde maar dan compleet anders - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu Hetzelfde maar dan compleet anders - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

Hetzelfde maar dan compleet anders

Door: Zondag 6 augustus, dag 13

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

06 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Boulder city - Las Vegas

Van casino naar casino. Wat is het verschil zou je denken. Nou enorm, maar later daar meer over.
We zaten nog steeds in Boulder City, vlak bij de Hooverdam. Het ontbijt bij de super en de koffie bij de Starbucks was ons gisteren goed bevallen dus dat hebben we nog een keer gedaan. Rustig genietend van ons ontbijtje op het ondertussen al weer zinderende asfalt van het parkeerterrein stond ik mij te vergapen aan een enorme truck met een nog grotere boot erachter. Nou ja boot, eigenlijk is het een groot platform met een niet 1 maar 2 bimini-tops er op. Vergelijk het maar met een vlonder maar dan iets mooier met erachter een 225 pk !!!! motor. Ik dacht dat wij al heel wat hadden met onze 135 pk in de speedboat. Maar dit is Amerika, alles is groter.

De afstand tussen de 2 hotels is maar ongeveer 30 mile dus we hadden tijd genoeg. Op Tv hadden we een reclame gezien van Bass Pro shop. Een outdoor winkel zoals we die in Nederland niet kennen. Hier koop je boten, ATV's (All Terrain Vehicle), hengels, kleding, kruisbogen, geweren etc. Kortom een heerlijke winkel om er een dik uur rond te lopen. We zagen daar zo'n soort boot die ik eerder op het parkeerterrein zag. Volgens mij een slagje kleiner maar die toch ook al 40k. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Uiteindelijk zijn wij met een paar kleine dingen naar buiten gegaan en hebben die boot maar laten staan. Maar iedereen die van outdoor (sport) houdt zou als hij de kans krijgt eens deze winkel moeten bezoeken. Het is een keten die in meerdere staten zit.

Maar toen waren we nog niet uit gewinkeld. Nee, er zat ook nog een outlet mall in de buurt dus die namen we ook even mee. Het duurde bijna iets langer want vlak voor ons een aanrijding op de snelweg. Ik kon er nog net rechts langs maar achter ons stond het stil. Met een paar auto's met flinke schade en haaks op de snelweg. We zijn zelf geen moment in gevaar geweest en konden er dus rustig langs. Wel hierdoor een verkeerde afslag maar dat was geen probleem maar Von was toch even van slag. Maar geen beter medicijn als shoppen dan. In de bloedhitte weer. Gelukkig was het in de winkels lekker koel.

Op weg naar het hotel bewust de strip gekozen. Was een iets langere weg maar uiteraard veel leuker. Ging vrij soepel totdat we een plek moesten vinden voor het inchecken. Eerst de inrit voorbij, blokje gereden en toen de juiste inrit. Tenminste, dat dachten wij want voordat we er erg in hadden reden we al weer op de gewone weg. Nou dan de auto maar eerst parkeren en dan inchecken. Beetje flexibel zijn en ook dit probleem is weer getackeld.

En ja, dan kom je binnen vers vanuit boulder city waar je direct voor de 2 incheckbalies stond. Hier sta je direct midden in het casino, lijkt het wel een stad en heb je geen idee waar je precies moet inchecken. En als je het dan vind via de wegwijzers dan kom je bij een rij die heen en weer slingert om te eindigen bij ik denk wel minimaal 10 incheckbalies. Hoewel het druk was verliep het eigenlijk vrij soepel en waren we snel op weg naar onze kamer. We zitten trouwens in de Luxor. Een hotel in Egyptische stijl en we hebben weer een mooie en ruime kamer op de 17e !!! verdieping. En dan te bedenken dat we lang niet op de hoogste etage zitten.

Hoewel boulder city hartstikke leuk was is dit wel de overtreffende trap. Alles is groter, duurder en massaler. We zijn nog niet in het zwembad geweest maar dat lijkt wel een subtropisch zwemparadijs. Meerdere zwembaden en volop bedjes en privé-tenten die je kan huren. Het contrast tussen de twee casino's is dus groot en de beleving totaal anders. Maar dat maakt het juist leuk om beiden meegemaakt te hebben. Ook de "Hooverdam Lodge" had zijn charme. Ik kan mij echter voorstellen dat als je de volgorde andersom doet dat het zou tegenvallen.
Ook in de Luxor blijven we weer 2 nachten. Lekker relaxed.

Vanavond hebben we al een deel van de strip gedaan. Uiteraard de Luxor, maar die eigenlijk maar kort want daar hebben we toch nog tijd genoeg voor. Ook zijn we nog door excaliber geweest, hier hadden we de vorige keer overnacht. Deze keer hebben we er gegeten.

Langer zijn we geweest in New York-New York. De echte las Vegas kenners weten het natuurlijk maar het is toch apart voor een casino. Ze hebben hier een achtbaan dus Mike en ik erin.
Zodra je zit wil je natuurlijk de veiligheidsbeugel naar beneden doen. Dat lukt maar zodra je het loslaat gaat die weer naar boven. Dat zorgde voor een paar benauwde ogenblikken bij Mike. Niet bij mij. Niet omdat ik nu zo'n held ben maar ik had bij de voorgaande ritten al gezien dat er een medewerker langs komt die de beugels vastzet. Geen reden tot paniek dus. Tot op dat moment dan. Op gegeven moment komt die taxi, want dat is het, krakend in gang. Dat ding wordt opgetakeld en voor je gevoel ga je in 90 graden naar boven. En niet even, nee het blijft maar doorgaan. Ondertussen serieus 2 helikopters langs gekomen waarvan ik het idee had dat die echt niet zoveel hoger zaten dan wij. De taxi blijft maar klimmen tot op het moment dat je boven bent en een enorme diepte in kijkt. Spannend maar ook heel erg leuk en dan begint de rit. Je zoeft naar beneden wordt van links naar rechts geslingerd en gaat op die looping af. Dat zie je, dat weet je en je kan er je dus op voorbereiden en dan valt het allemaal mee. Waar ik echter geen rekening mee had gehouden waren de bochten er na waar bij je steeds schever ging hangen en op een gegeven moment weer onderste boven hangt. Dit leek wel een eeuwigheid te duren maar is in werkelijkheid natuurlijk maar een paar seconden. Al met al hartstikke leuk en Mike kwam er dan ook glunderend uit.

Na een toch wel behoorlijke wandeling kwamen we uit bij Paris. Onderweg misten we net de water fonteinen show van de Belaggio. In Paris hebben ze de Eiffeltoren nagebouwd en als je naar beginnen gaat waan je je onder de Eiffeltoren. Daarnaast diverse Franse taferelen. Ook zeer schaars geklede dames die op een verhoging tussen de gokkasten en de bar staan te dansen. De serveersters hebben zeer korte rokjes aan en ook aan de bovenkant is genoeg te zien. Prima casino dus, Von vond het wat tegenvallen. Tsja.
Moe maar voldaan zijn we ondertussen weer terug op de hotelkamer.

Ik was van plan morgenvroeg op te staan om mijn 10k te lopen. Leek mij leuk om dat over de strip te doen. Maar vanavond was het echt warm, beredruk, zag ik niet direct een goede route en heb ik last van mijn benen gekregen. Dus dat gaat niet door. Hoewel.... ik heb natuurlijk al vaker gemeld dat iets niet zou gebeuren en toen ....
Dus wie weet, we zullen wel zien.