6 aug: Visvergunning bij Dan? - Reisverslag uit Sooke, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 6 aug: Visvergunning bij Dan? - Reisverslag uit Sooke, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

6 aug: Visvergunning bij Dan?

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

07 Augustus 2012 | Canada, Sooke

Vandaag dan toch echt het vertrek uit Victoria. Gisteren was het bloedheet. Dik in de 90 fahrenheit. Weet even niet hoeveel dat precies is maar ik kan je zeggen dat het warm was. Zoals al aangekondigd zijn we gisteren avond ook nog de haven/centrum van Victoria ingegaan. Het was de "150 anniversary" van Victoria. Ik twijfel nog of de plaats Victoria nu werkelijk pas zo oud is. Wat wel zeker is dat er het "Victoria Symphonie Splash 2012" was. Een symphonie orkest op een groot podium in het water in de haven. Daarvoor mega veel kano's roeiboten en andere vaartuigen. En tribunes. Naar schatting waren er 65003 mensen op afgekomen. Een hoop mensen die zaten, lagen of rondhingen maar ook veel mensen die maar heen en weer bleven lopen. Dit was meestal dan geen keuze maar je mocht eenvoudig weg niet stilstaan van de vele bewakers/suppoosten. Overigens vriendelijk allemaal hoor zoals het er aan toeging. Het was best leuk om dit te zien als is de muziekkeuze niet altijd helemaal mijn smaak. De ouvertures van componisten als hulpeldepup van affeldepap kwamen langs maar ook de tune van Mission Imposible. Veel afwisseling en we hebben ons prima vermaakt. Maar aangezien er toch zoveel mensen liepen en we het aantal weer op een mooi rond getal wilden hebben zijn we er tijdens de pauze toch maar vandoor gegaan.

Vanochtend was het allemaal een stuk minder warm. Eigenlijk gewoon lekker. Maar voordat we naar "handsome dan" gingen nog even het regenwoud in. Dat was echter zo klein dat we het kennelijk volledig gemist hebben want voordat we het wisten zaten we in Sooke terwijl het rainforest er toch echt voor zou moeten liggen. Of zou Von gewoon niet te houden zijn geweest met het vooruitzicht van "handsome dan". Hoe dan ook, we reden er voorbij. In Sooke getankt en daar blijken ze visvergunningen te verkopen. Bij de Shell dus maar laten die nu net uitverkocht zijn. Geen probleem hoor, verder op kan je ze ook krijgen. Nou we hebben het nog 2 x gevraagd en kregen 2x een ander adres. Laat dan maar want in Port Renfrew kan je ze ook krijgen had Dan verteld.

We rijden ondertussen weer op een prachtige kustweg met volop bochtjes. Nadat we op de gok koffie hadden gekocht bij een of andere hut (nee, niet de gehoopte pussyhut zoals ik nog tegoed heb) vloog daar ineens een bald eagle voorbij. Verder op parkeerde deze zich in een boom zodat ik er op mijn gemak naar toe kon lopen om deze keer van dichtbij video en foto's te kunnen maken. Nu hadden we ze natuurlijk al gezien maar nu hebben we ook een paar mooie plaatjes. Later op de dag kwamen we overigens nog een bald eagle tegen zodat de teller nu op 6. En er bestaat een kans dat deze nog stijgt want in het gastenboek bij "handsome Dan" staat meerdere malen dat er vanaf de veranda deze beesten 's-ochtends gespot zijn.

Omdat het rainforest ontbrak waren we redelijk vroeg op onze bestemming. Geeft niet want de sleutel hing naast de deur in een sleutelkastje waarvan wij de code hadden gekregen. We waren nog maar net binnen of de schoonmaakploeg stond voor de deur. Ik wist niet dat wij zo'n reputatie hadden. Gelukkig viel dit ook mee. Ze moesten nog schoonmaken van de vorige gasten. We hadden al een beetje dat vermoeden. Niet dat het smerig was, maar het was net niet af.

Het idee is om vandaag of morgen of misschien nog wel vaker deze week wat te vissen. Maar we hadden nog steeds geen vergunning dus wij naar het adres dat Dan had aangegeven. En jawel hoor, zij had vergunningen. Voor zout water. Da's lekker, daar schieten wel helemaal niets mee op. Maar je kan ze ook krijgen in Sooke hoor. Dat ligt hier niet zo ver vandaan. Pfffff. Dik uur rijden en daar waren we al door geweest. Nou on-line kan ook maar dan moet je ze wel printen. Hoezo nu weer printen? Dit is 2012, dan hebben we ze electronisch. Ik heb dus on line een vergunning gekocht. Waarschijnlijk worden we nooit gecontroleerd en als het wel zo is dan moet het toch wel een enorme lu&((((^%& zijn wil hij ons een boete geven. Op de ipad staat de vergunning. We zien het verder wel, de tijd zal het leren. We hebben in ieder geval zo'n ding

De lodge van handsome dan is een blok hut. Mooi met een veranda van 15-20 vierkante meter. Voorzien van tv en internet. Geen bereik met de telefoon maar toch heel wat luxer dan de kampeerders die ik onderweg heb gezien. Dik aangekleed met zijn alle rond een tafel zittend. Wat is kamperen toch leuk dacht ik nog. :-) Nee, dan toch liever zo'n lodge. Niet zo groot maar wel met een keuken zodat we deze vakantie voor het eerst een keer spaghetti gaan eten.

Het vissen was vandaag trouwens van het ene uiterste naar het andere uiterste. Eerst natuurlijk dat hele gedoe met die vergunning, toen het vinden van een plek waarbij we in eerste instantie verkeerd waren gereden en ten slotte het vissen zelf. Pracht meer (uiteraard) maar wel heel druk met vissers aldus Von. Nou, ik heb 16x het meer rond gespeurd, zowel met de klok mee als tegen de klok in, ingeschat dat het meer zo'n 500ha is en precies 1 andere visser gezien. Tsja, dat is natuurlijk wel erg druk. Nog een geluk dat ik niemand geraakt heb zullen we maar zeggen :-). Ik blijf die opmerkingen van Von toch apart vinden. (opmerking Von: het waren er 4 waarvan 2 vrouwen en 2 anderen die hun hengel weer terug brachten voor een boottochtje. Toch voortaan een bril op doen BJ) Kleine tegenvaller was wel dat ik geen beet heb gehad. Maar de belevenis maakte veel goed.

We zitten hier 2 dagen dus morgen gaan we het opnieuw proberen met het vissen.

• 07 Augustus 2012 - 14:40

Ma En Pa:

Dat was dus weer een enerverende dag zo te lezen. Je had ook aan Von moeten vragen waar de vissen zaten voordat je een hengel uitgooit,dan vang je zeker wat. En goeie les voor de volgende keer? Groetjes aan Von en Mike .