3 aug: Bye bye USA, hello Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 3 aug: Bye bye USA, hello Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

3 aug: Bye bye USA, hello Canada

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

04 Augustus 2012 | Canada, Victoria

11 dagen zijn we in de USA geweest maar vandaag brak de dag aan dat we weer terug zouden keren naar Canada. Een ding heb ik nog niet eerder genoemd maar was wel opvallend. In Amerika barst het werkelijk van die opslagplaatsen zoals we die in Nederland ook steeds meer zien. Zoals bijvoorbeeld de shureguard in Nieuwegein. Het zijn een soort garageboxen die je als opslag kan gebruiken. Het is dan ook niet vreemd dat er elke avond wel een storage wars op tv te zien is waarbij de inhoud door handelaren wordt opgekocht. Dit zijn de boxen van mensen die de rekening niet betaald hebben. Op Discovery is dat programma ook in Nederland te zien en de voor de volgers van dit programma bekende term "yuuup" zagen we hier prominent terug bij zo'n opslagplaats. Altijd leuk zo'n stukje herkenning. Maar zoals gezegd, Amerika laten we achter ons.
Vancouver Island is ons doel voor vandaag waar we 2 overnachtingen hebben geboekt in Victoria.

Het verlaten van de USA klinkt overigens eenvoudiger dan dat het daadwerkelijk was. Niet dat de douane zo moeilijk deed hoor. Nee, vlak voordat we de grens over gingen besloten we even van de snelweg af te gaan om onze laatste dollars op te maken. Hoeveel waren er dat nog precies? 5, 8 of meer want dan kunnen we beter naar een supermarkt gaan ipv snickers halen bij een benzine station. Dus hoopvol die portemonnee getrokken om tot de conclusie te komen dat we gisteren alles al hadden opgemaakt. Kleine tegenvaller. Dan maar weer de snelweg op draaien om verder te gaan. Helaas pakte we daar de verkeerde kant zodat we eerst een kleine 10 kilometer terug moesten rijden. Geen probleem want we waren ruimschoots op tijd voor onze reservering van 13:00

Bij de veerboot aangekomen bleken we zelfs nog met die van 12:00 mee te kunnen. Da's nog eens een meevaller. Maar wat tegen viel was dat we nog alles moesten betalen terwijl we gisteren al 17 dollar hadden betaald. Die moet je wel van het bedrag aftrekken riepen we in koor. Nee hoor dat is voor de reservering zei de vriendelijke dame. Dat had u niet hoeven doen hoor. Het geldt in ieder geval niet als aanbetaling voor de boottocht. Dat staat er echt los van. Dit komt er boven op. Maar op jullie website staat dat anders niet zo duidelijk . Sterker nog, daar staat dat alle overtochten vol zitten en nu blijkt dat bij lange na niet zo te zijn. Om een lang verhaal kort te maken: we konden doorrijden na het betalen van het volledige bedrag. Weer een dure les geleerd maar voor de terugreis gaan we dus niet reserveren.

De boot overtocht duurde 1,5 uur. Het was weer eens prachtig weer (vandaag de 29 graden weer eens gehaald) en het uitzicht was fantastisch. Wat dat betreft is het al een excursie op zicht. Onderweg kan je van alles zien. Zeehonden, dolfijnen, walvissen en Orca's. Tenminste als je geluk hebt want wij zagen niet meer als 2 zeehondjes en vele boomstammen.
Toen we weer aan wal waren zijn we even kort Sidney in geweest. Hier op vancouver Island, want we hadden echt niet de verkeerde overtocht genomen. Heerlijk op een bankje met uitzicht over de zee onze lunch op gegeten.

Ons hotel ligt in Victoria. Een kleine 3 km vanaf het centrum. De kamer is lekker ruim maar wel enigszins gedateerd. Net zoals de receptioniste overigens. Een hoop gemompel, formuliertjes en geschuifel om vervolgens met de rekening van 1 nacht te komen. Op zich wel lekker als je maar de helft hoeft te betalen van wat je had verwacht maar ik was bang dat ze toch echt maar 1 nacht nu geboekt had. Dat bleek nog te kloppen ook, dus weer een hoop gemompel en gestommel maar uiteindelijk kregen we dan toch de sleutel.

Snel de spullen uitgeladen en op naar het centrum. Lekker langs het haventje gelopen en de verschillende bureautjes afgelopen die whale-watching excursies doen. Allemaal zo'n beetje even duur. Dus welke het gaat worden weten we ook nog niet. Ook moeten we nog kiezen of we een zodiac nemen of een wat luxere. Een boot die ook wel snel gaat maar die ook een grote kajuit heeft. De eerste is natuurlijk spectaculairder maar als je onverhoopt na de wc moet of zo dan heb je wel een probleem. Maar we hebben nog een hele avond om dat uit te vogelen. Welke het wordt, dat lees je morgen wel.
Na nog wat winkelstraatjes te hebben gezien begonnen we onze benen goed te voelen. Maar het was nog te vroeg voor het diner. Dan maar even terug naar het hotel. Dan zien we later wel weer wat en waar we gaan eten.

• 04 Augustus 2012 - 16:01

Paul Van Duijn:

De kamer is lekker ruim maar wel enigszins gedateerd. Net zoals de receptioniste overigens. Voor het eerst dat ik van een lekker ruime receptioniste hoor!