29 Juli: Olympisch in Port Angelos - Reisverslag uit Port Angeles East, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 29 Juli: Olympisch in Port Angelos - Reisverslag uit Port Angeles East, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

29 Juli: Olympisch in Port Angelos

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

30 Juli 2012 | Verenigde Staten, Port Angeles East

Zoals gebruikelijk gisteren alvast een hotel gezocht. Er was nog even discussie over hoe te rijden en waar te overnachten maar uiteindelijk zijn we eruit gekomen. Het wordt Port Angelos. Niet te verwarren met Los Angeles. Hoewel Port Angelos niet echt klein is licht het wel in een uithoek en moeten we zo'n 350 kilometer rijden. Onderweg kwamen we nogwel een grotere stad tegen maar hier zijn we niet gestopt. Port Angelos stond op het programma en daar wilden we ook nog het nationale park Olympic National Parc in. Toch erg toepasselijk nietwaar, gezien de spelen in Londen.

Maar naast de overnachting voor vandaag hebben we ook al 2 nachten geboekt op vancouver Island. Daar zijn we nog lang niet maar het boeken van een echte lodge (mooie hut) ipv een kamer heeft wat voorbereiding nodig.Von vond "Handsome Dan". Je vraagt je dan wel direct af op welke zoektermen is gezocht, maar alla. De foto's zien er zeer belovend uit. Van de lodge dan he, voor alle duidelijkheid. Bovendien, elke man die zichzelf handsome noemt is of 85+ of homo, dus zoveel risico loop ik nu ook weer niet. En het staat mij natuurlijk nu vrij om een keer iets te boeken als "pussy's hut" of zo iets dergelijks. Maar ook die overnachting (voor 6 en 7 augustus!!!) zijn dus geboekt.

Niet al te vroeg en met veel bewolking vertrokken. Dit is wel vaker het geval maar in de loop van de dag trekt het dan helemaal open. Zo ook vandaag. Onderweg ineens een outletstore. Diverse bekende merken maar helaas net de afslag voorbij gereden. We zouden omkeren bij de volgende mogelijkheid maar dit duurde zolang dat we maar zijn doorgereden. Wel goed voor de portemonee.

Na verloop van tijd toch even van de snelweg af. even de benen strekken en laten we nu net weer een barnes & nobles (vergelijkbaar met bijvoorbeeld broese , tegenwoordig selexyz bij ons) tegen komen. Ondertussen heeft Mike zijn engels boek weer uit dus mocht hij er weer 1 uitzoeken. Daarna snel weer verder want we hadden nog heel wat kilometers af te leggen.

Voor de lunch zochten we een lekker plekje, maar naar diverse keren een afslag te hebben genomen en na 1 of 2 mile nog niets tegen te komen hebben we besloten om niet meer van de doorgaande weg af te gaan. Deze was overigens al veranderd van snelweg in 2 baans weg. En ja hoor,  daar was een lekker plekje aan het water. Behoorlijk parkeerterrein erbij en diverse families aan het lunchen, spelen of bbq'en. Maar daar blijk je ineens weer 10 dollar voorte moeten betalen. er was echter geen parkeer of boswachter te bekennen dus dat hebben we dan maar niet gedaan en hebben ons broodje lekker opgegeten.

Ondertussen werd de weg weer mooier en mooier. Als je tenminste van slingerwegen langs het water houdt. Ik wel, dus was ik blij dat ik weer gewoon op de passagiersstoel zat. Op gegeven moment ook het bord met " viewpoint right" dus zeg ik tegen von over 400 meter even stoppen. Niet dus, want ze rijdt gewoon door. Waarom stop je nou niet? Ik zag links!!!!! niets zie ze. Nee, dank je de stoepen. Bord van 2 bij 2 ongeveer met pijl naar rechts!!!!!

Maar het is helemaal goed gekomen en op een gegeven moment zaten we dan in Port Angelos. Nu het hotel nog vinden maar dat was natuurlijk geen probleem want die zit gewoon aan de doorgaande weg. Nou is het wel een hotel dat ik normaal gesproken links had laten liggen als we al niet geboekt hadden. Toen de man naar voren kwam moest ik ook gelijk aan Onslow denken. Je weet wel die man uit "keeping up apperances". Beetje smoezilig en hij was onze resevering kwijt. Uiteindelijk toch  gevonden en onze kamer is eenvoudig maar schoon. Helemaal niets mis mee.

Spullen uitgeladen en weer de auto in. We wilden per slot van rekening Olympic National Parc in. Even gestopt bij de visitior info want we wisten ook niet precies wat we konden verwachten. Was het te lopen of moest je met de auto. Nou we bleken nog 17 mile te moeten een aangezien 200 meter al reden is om de auto te pakken was dit ook nu direct duidelijk.

Onderweg naar boven al fantastische ver gezichten. Zo kunnen we al victoria zien op vancouver island. Daar zullen we over een week of zo ongeveer uitkomen maar daarvoor hebben we nog heel wat op ons programma.
Verder naar boven kwamen we dan op de parkeerplaats vanwaar uit diverse hikes mogelijk waren. Vanaf daar was er uitzicht op mount "olympic". Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat we niet met zekerheid weten of we hem hebben gezien. Ondanks een maquette was het toch lastig om te ontdekken welke nu precies dan die olympische berg het was. Het was namelijk niet zo dat er 5 gekleurde ringen of zo boven 1 berg hing.

Maar we waren niet alleen op deze plek want naast de toeristen barste het ook van de herten. Sommige liepen je gewoon voor de voeten op een meter of 2 waarbij ze ook nog gewoon poseerde voor je om op de foto gezet te worden. Alsof het filmsterren zijn. Zou het dan toch erg lijken op los angeles?

Aangezien wij mooi weer gewend zijn hadden we ook weer gewoon slippers aan en zonder sokken natuurlijk. Wel een shirt met lange mouwen want het was maar een graadje of 15. Nu waren we echter zo hoog gekomen dat er ook gewoon ijs lag waar we door heen moesten banjeren. En dat is dan toch echt wel koud aan je voeten hoor, als er ijswater in je slippers komt.

Al met al veel gereden vandaag maar ook weer veel gezien.

• 30 Juli 2012 - 19:33

Pa En Ma:

Hall

• 30 Juli 2012 - 19:36

Pa En Ma Knoop:

Ik tik dit bericht in, maar kan niet zien wat ik heb geseschreven dus er zullellen rara woorden in staan. Hier alles ok ,groetjes

• 31 Juli 2012 - 03:31

Knoopenc0:

ik zie ook geen letters. We gaan proberen dat te veranderen