Je krijgt niet altijd wat je verwacht - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu Je krijgt niet altijd wat je verwacht - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

Je krijgt niet altijd wat je verwacht

Door: Los Angeles - Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Woensdag 26 juli, dag 2

Op weg naar de auto. We blijken op loopafstand van het verhuurbedrijf "Thrifty" te zitten. Na het ontbijt in McDonalds doorgelopen en om 10:00 voor de balie. Moesten nog wat extra verzekering afsluiten. Nog even getwijfeld of we het wel moesten doen want je weet dat dit gaat gebeuren. Men probeert dit altijd en het is redelijk kostbaar maar uiteindelijk toch besloten het te doen. En toen de grote spanning, wat gaan we krijgen want we hadden een Jeep grand Cherokee besteld.maar er staat altijd bij "of soort gelijk". En het werd dus "een soort gelijk" want die jeeps hadden ze helemaal niet. En toen kwam die na een half uurtje. Een echte "Nissan Rogue". Ja, de groeten dat is misschien een wannabee SUV maar die hoeven we dus niet. Na wat heen en weer gepraat en tijd kregen we een Dodge Journey. Prima grote auto waar onze koffers goed inpassen en die lekker rijdt. Eind goed al goed.

Het idee was om naar de letters "HOLLYWOOD" te gaan en naar Santa Monica, het strand. Tsja, goed idee maar het verkeer werkte helaas niet helemaal mee. Bijna direct in langzaam rijdend verkeer op de 7 baans snelweg. Dat schiet niet echt op maar het is vakantie en een idee is maar een idee. Het hoeft niet allemaal uit te komen.

Voor ik verder ga, moet je echt even naar deze link kijken

Helaas werkt de link niet direct uit deze tekst. Even kopiëren en in de browser zetten en je krijgt een ontzettend leuk filmpje vind ik. Als je interesse is gewekt moet je maar een googelen op die man.
Wat heeft dit nu met onze trip in Amerika te maken zou je denken.
Maar dit schoot mij direct te binnen toen ik de weg ging vragen aan de ranger.
We zijn natuurlijk van alle technische hulpmiddelen voorzien. We hebben Internet, we hebben navigatie en we waren op zoek naar de HOLLYWOOD sign. Je weet wel, die enorme letters in de bergen rond Los Angeles. Maar desondanks waren we op een plek uitgekomen die daar geen zicht op had. Gelukkig kwamen er net 2 rangers in hun auto voorbij. Dat is geen mini maar een serieuze bak.
Dus ik stak mijn hand op en die gasten echt vol op de rem. De auto achter hun ongetwijfeld in verwarring achterlatend. De truck stond nog niet stil en de enorme ranger, paste wel bij zijn auto, stapte aan passagiers kant uit. Na mijn ervaring van gisteren met de douanier was dit echt een verademing, gewoon leuk. Hij wilde direct helpen. Ik kreeg een kaart van hem, je weet wel zo'n papieren ding, want zo'n navigatieding is waardeloos was zijn opmerking. Keurig de weg kreeg ik uitgelegd, diverse tips en een ferme handdruk. "Enjoy your holiday in The united states". Grappig want hoe wist hij nu dat ik geen Amerikaan was. Aan mijn uitspraak kan het niet liggen toch?
Dus het volledig tegenovergestelde van het filmpje.

Op aanraden van de Ranger op weg naar de Observatory. En hij had niets te veel gezegd. Een soort van educatief centrum. Niet dat we daar erg lang zijn gebleven maar het was wel leuk. Veel mooier was echter de omgeving. Fantastisch uitzicht over LA. Hoewel we het natuurlijk allemaal weten bleek het toch allemaal weer veel groter dan verwacht. Prachtige vergezichten en goed uitzicht op HOLLYWOOD.
En een mooie hike naar de top van een berg waarbij we op een gegeven moment hoger waren dan de helikopters die boven LA vlogen.
Het was wel een hele tippel. 1,6 Mile staat er op het bordje maar er staat niet bij dat dit ook erg steil is op sommige stukken. Uiteindelijk 5,2 kilometer gelopen. En nog wat extra km omdat onze auto een stukje weg stond en wij als Hollanders natuurlijk geen 4 dollar gingen betalen voor een plek dichtbij.

Deze onverwachte hike betekent wel dat Santa Monica er niet meer in zit. We gaan terug naar het hotel. Gelukkig ook weer langzaam rijdend zodat je goed kan wennen aan de auto
Op de heenweg hadden we een winkelcentrum gezien en daar zijn we nog gestopt. De eerste boodschappen gedaan maar wat belangrijker is ook gelijk een cooler gekocht. Zo'n piepschuimen box waar je ijs ingooit zodat de spullen lekker koel blijven. Vorige keer ook veel plezier van gehad.
Even snel geld pinnen is helaas niet gelukt. 3x met diverse passen geprobeerd maar geen succes. Toen ging er ineens een lichtje branden. Europadekking is tegenwoordig standaard. Da' s dus een probleempje. Nog ff uitzoeken hoe we dit gefikst krijgen.

Op het moment dat je dit leest lees je waarschijnlijk dag 1 en 2 achterelkaar. Want hoewel we internet zouden moeten hebben lukte het ons niet om het werkend te krijgen en kon ik dit dus ook niet eerder publiceren.

Morgen op weg naar een nieuw motel.

• 28 Juli 2017 - 08:43

Monique:

Goedemorgen bij ons,

Een hele fijne vakantie gewenst en geniet van alles. En Yvonne denk je wel goed om je lijf.

Knuffel vanuit Spanje.

• 28 Juli 2017 - 22:14

Susan Westen:

Je kunt in een supermarkt betalen met de debitcard en extra dollars vragen. Dat kan niet met je credit card.
    Dit is de meest goedkope manier om geld op te nemen.

• 29 Juli 2017 - 18:35

Bertjan :

Goede tip, gaan we proberen. Dank je