Deal or no deal - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu Deal or no deal - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

Deal or no deal

Door: Maandag 21 augustus, dag 28

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

21 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Ventura

Ventura - Ventura

We gaan vandaag naar Los Angeles met een volle agenda. We moeten maar zien of het allemaal past maar we gaan langs bij de rijken der rijken in Bel Air / Beverly Hills en de hippies op Venice Beach. Van het ene uiterste naar het andere uiterste dat moet een boeiende dag worden. Maar eerst nog een paar zeker hier ter plekke in Ventura te doen.

Als eerste de run. Gisteren nog vol verwachting naar uitgekeken maar vanochtend om 6:30 waren die toch enigszins getemperd. Wat lag het bed lekker, maar een deal is een deal en ik had nu eenmaal besloten om te gaan hardlopen. Na 5 minuten al geen spijt meer als je buiten komt en het heerlijk rustig en fris is. Nog succes gewenst door een Amerikaan en vol goede moed gestart. De run was afwisselend. Eerst een brug over, lekker voor de kuiten die nog niet helemaal opgewarmd zijn. Dan de houten pier op waarbij je goed moet opletten niet te struikelen over de ongelijke planken. Vervolgens langs het strand en Downtown weer terug. Als dit niet afwisselend is dan weet ik het ook niet meer. Maar ook nog wel zwaar vanwege de hoogte verschillen. Moe maar voldaan was ik na een uurtje terug.

Na het douchen op naar de receptie. De special deal kijken, wat die inhoud. Het was nog wel even spannend of we hier zouden willen blijven. Zo loopt er toch redelijk vlak langs een spoor waar regelmatig een trein luid fluitend of is het toeterend langs komt. Hebben we in het verleden ook een keer meegemaakt en toen konden Von en Mike niet slapen. Hier bleek dat geen probleem. In tegenstelling tot die special deal. Diegene die er nu zat wist van niets, begreep ook niet waarom die andere dat gezegd had en gaf aan dat de tarieven per dag verschillen. Met moeite heb ik nog het aanbod van gisteren als nog gekregen. Uiteindelijk toch een deal.

Ik moet bekennen dat voor het eerst ik nu ook het gevoel begin te krijgen dat de vakantie echt ten einde loopt. Het onderwerp tot aan gisteren zoveel mogelijk gemeden. Ik wilde het er gewoon niet over hebben. Maar met de verlenging van vandaag en de reservering die we gisteren hebben gemaakt voor het allerlaatste hotel begint de waarheid toch hard aan de deur te kloppen. Ook de koffers hebben we gisteren gereorganiseerd. Er is wat nieuw spul bijgekomen en het was de vraag of het zou passen. Maar zowel qua inhoud als gewicht gaat dat lukken. Tot slot heeft Mike zijn inschrijving voor zijn college gisteren in orde gemaakt. We zijn nu dus echt bezig met de voorbereiding van de terugkeer.

Maar gelukkig nog niet helemaal, we hebben nog een paar dagen en die gaan we goed besteden. Om te beginnen met het ons vergapen aan de huizen van de rich and famous. Onderweg naar Bel Air en Beverly Hills hebben we nog een klein beetje gezien van de zonsverduistering. Het was aan de ene kant bewolkt maar we zaten sowieso niet in de baan waar de gehele zonsverduistering was te zien. Wel grappig om te zien maar om daar duizenden kilometers voor af te leggen gaat mij iets te ver. Er zijn enthousiasteling die dat wel doen en dat is uiteraard hun goed recht. Amerika zou Amerika niet zijn als het niet commercieel zou worden benut. Van kartonnen brilletjes van 50 cent die op het eind 20 dollar kosten tot aan pancake's van Wendy die ineens Mooncake's heten. Je moet er maar opkomen.

In Bel Air hebben we prachtige huizen gezien. Veel is afgeschermd en we weten ook niet of we de beste huizen hebben gespot. We zijn er gewoon ingereden of wij daar hoorden. Wat zag dit er al voortreffelijk uit. Mocht je nou een grote erfenis in het vat hebben zitten dan zou je hier eens aan kunnen denken. Of je doet mee met de powerball loterij hier waar de jackpot momenteel op meer dan 500 miljoen dollar staat. Voor dat geld zal vast wel zo'n stulpje te koop zijn maar goedkoop is het zeker niet.

Na deze sight seeing zijn we letterlijk afgedaald naar Beverly Hills. De naam doet heuvels vermoeden maar het ligt echt stukken lager. De bekendste straat is Rodeo Drive en na wat zoeken hebben we daar de auto in de buurt geparkeerd. Men was er net bezig met de opname van iets. Geen idee wat en we zijn er ook niet achter gekomen. Maar he, we zitten vlak bij HOLLYWOOD wie weet wat voor topper we hebben gespot. Je vindt op Rodeo drive bekende merken zoals Louis Vuitton, Gucci en Versace. Maar ook voor mij minder bekende merken die wel allemaal wat gemeen hadden. De winkel is groot, er staat weinig in, er is minimaal 1 bewaker te vinden, 4 tot 8 verkopers (m/v) waarbij het merendeel of iedereen niets staat te doen en niets is van een prijskaartje voorzien. Toch ben ik er van overtuigd dat indien ik er met mijn twee nog frisse creditcards zou komen dat ik dan nog problemen zou hebben om de deal te maken. In dit geval een duidelijk NO-deal maar ik kan er niet teleurgesteld over zijn.

Van deze pracht en praal naar een compleet andere wereld. In eerste instantie nog een verkeerde afslag genomen waarmee we bij een enorm parkeerterrein waren uit gekomen met een flinke prijs, zonder mogelijkheid om af te slaan of om te keren. Kort toegelicht dat we verkeerd zaten en we konden er gratis overheen. Moest ook wel want we waren niet de enige en een uitvalsweg had men niet aangegeven. Sterker nog, de officiële borden gaven dit ook gewoon aan alleen hadden wij dat niet direct door.

Auto uiteindelijk bijna bij de ingang bij Venice Beach geparkeerd en lekker over de boulevard geflaneerd. Diverse optredens van groepen of individuen. Hier en daar een weed lucht waar je akelig van wordt maar verder weer veel winkeltjes. En mensen die daar rondlopen om te zien of gezien te worden. Na heel wat metertjes afgelegd te hebben zijn we de boulevard weer terug gelopen. Nog even stil gestaan bij het skatepark waar de skate boys/girls/kids hun capriolen konden laten zien aan het massaal aanwezige publiek. Af en toe ging er iets kleins mis, bijna alles ging goed terwijl het mij toch niet zo eenvoudig lijkt. Dat men niet viel is maar goed ook want bescherming dat kent men hier niet. Nee gewoon lekker skaten in korte broek en wel of geen shirt. Thats it.
Voor de verkoeling zijn we nog even kort het strand opgelopen en een stukje de zee in. Op zich lekker maar ik blijf het zand op je voeten en tussen je tenen een klote gevoel vinden als je je sokken en schoenen weer aan moet doen. Ondertussen was een piloot met een sportvliegtuigje bezig om met behulp van rook een boodschap te schrijven. Veder als " Vote Ish" zijn wij niet gekomen. Dat duurde ons te lang. Uiteindelijk kwamen we bij Muscle Beach. Dit was kleiner dan ik had gedacht en er waren maar weinig mensen bezig met de apparaten. Zouden ze geweten hebben dat wij, gelouterde sportschool jongens, er aankwamen en ze daarom wat schuchter zijn geworden?

Terug bij het hotel nog even de heated pool in. Ik weet niet waarmee ze dat ding heaten maar erg succesvol is het niet. Gisteren zag ik nog een hond bij het zwembad maar twijfel nu toch ernstig of dat het niet een ijsbeer was.
Nog ff snel wat te eten gehaald bij de KFC en nu lekker baseball kijken. De Los Angeles Angels. We hebben er gedurende de vakantie nog aan gedacht om deze wedstrijd live te volgen. Maar dit heeft al kluivend aan de kippepootjes ook wel wat. Goede deal.
En daarmee komt een einde aan ons Rich&Hippie onderzoek.
Morgen een nieuw verslag. Deal?