9 aug: Sleutel met verschillende tijdzones? - Reisverslag uit Langley, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 9 aug: Sleutel met verschillende tijdzones? - Reisverslag uit Langley, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

9 aug: Sleutel met verschillende tijdzones?

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

10 Augustus 2012 | Canada, Langley

Vandaag lekker rustig gestart maar kennelijk kon het volgens Mike nog rustiger want terwijl von en ik buiten stonden bij de auto dacht hij laat ik ook even naar buiten stappen. En de deur in het slot laten vallen. Op zich was dit nog allemaal te overzien ware het niet dat alle koffers, telefoons maar vooral ook sleutel in de kamer lag. Dus daar stonden we dan op een bijna verlaten parkeerterrein voor het motel langs eens drukke weg. Maar dat was nog niet alles. Normaal gesproken loop je dan naar de receptie en legt de situatie uit. Nu is dat misschien lastig gezien de communicatie tussen de aziaat en mij, maar dat moet toch te doen zijn. Niet dus. De receptie was nog niet geopend. Dat stond keurig netjes op het bord. Vanaf 9:00 zou er iemand zijn en het was pas 9:20.???? Wat nu weer, een andere tijdzone ingereden of zo. Komt die man pas over 1 of 2 uur? Maar naast de openingstijden stonden ook 2 telefoonnummers. Maar ja, de telefoons lagen binnen, dat schiet dan niet op. Dan maar de drukke weg oversteken naar de benzinepomp en de situatie uitgelegd. Oh, ja die man is er nooit om 9:00 die ziet altijd maar hoe laat die komt. Maar gelukkig wilde men wel een van de nummers bellen en binnen 5 minuten zou er iemand komen. En terwijl ze dat zei  kwam de aziaat het terrein op rijden. Toen was alles snel opgelost en konden we met een 1/2 uurtje vertraging toch op weg.

Op weg naar het vaste land dus weer een mooie boottocht voor de boeg. We hadden niet gereserveerd, dat lesje was wel geleerd. Maar we hadden dus ook geen idee wanneer die zou vertrekken. Al met al moesten we 1,5 uur wachten. Best over heen te komen,  een bak koffie gepakt en netjes gewacht. De boottocht zelf verliep soepel maar helaas geen walvissen gezien. Het is niet anders. De aankomstplek was overigens HorshoeBay. Daar waren we weken eerder ook geweest toen we op doorreis waren en het was wel een gezellig plaatsje. Toen was het rustig, deze keer niet maar we hebben toch lekker op het terras kunnen zitten met een kop koffie met koeken.

Na deze heerlijke onderbreking op weg naar ons hotel. Het idee was om daar de koffers te droppen en nog wat te gaan vissen. Helaas kwamen we in een file terecht. Daar waar mogelijk hebben we gebruik gemaakt van de carpool strook en dat schoot nog enigszins op. Dus voor de inwoners hier echt wel een reden om het carpoolen te overwegen. Hoewel we ook toch nog wel een hoop auto's met alleen een bestuurder zagen. Helaas was er niet overal een carpoolstrook. Door de vertraging van vanochtend, de wachttijd bij de boot en de file is het al 16:30 geworden dus het vissen zit er niet meer in.

Het hotel is een mooi hotel dus we besloten om hier morgen ook nog te overnachten.Helaas blijkt dat niet meer mogelijk dus moeten we vanavond nog een hotel voor morgen gaan zoeken. We hebben lekker even gezwommen en in de hot tub gezeten. Nu gaan we eerst eten.Vanavond zoeken we dus nog even verder.