8 aug: Is regen in een bos een regenwoud? - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 8 aug: Is regen in een bos een regenwoud? - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

8 aug: Is regen in een bos een regenwoud?

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

09 Augustus 2012 | Canada, Nanaimo

Na het verblijf van 2 dagen bij handsome dan, die we overigens niet hebben gezien vertrekken we weer uit Port Renfrew. De plaats met minder inwoners dan letters in de naam. Ik verwacht dat je dan ook niet snel het rijtje "Parijs, Milaan, Tokio, New York, Port Renfrew" zal horen. Vanochtend werden we wakker met miezer regen. Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt en zitten op de veranda zat er dan ook niet in. Ja, als je zo'n echte kampeerder bent misschien maar wij lieten het bij een open deur.

Na het ontbijt op naar het regenwoud. Het bewuste regenwoud dat we straal voorbij waren gereden toen Von vol verwachting op Handsome Dan afstuurde. Ook dit keer was het niet zo eenvoudig te vinden. Simpelweg omdat het een rot eind van de doorgaande weg ligt en eigenlijk totaal niet op een regenwoud lijkt. Ja, het had geregend en ja het was een woud. Maar in mijn woordenboek maakt dit nog niet automatisch een regenwoud. Op zich sta ik er ook weer niet heel vreemd van te kijken want iets dat ouder is dan 15 jaar is al historic, uitzicht dan niet wordt belemmerd door een boom is een viewpoint en alles is awesome. Dus natte bladeren kunnen als je die lijn volgt best een regenwoud noemen.

In het regenwoud was het ondertussen al weer behoorlijk warm geworden. De lucht was opengetrokken en de zon scheen al weer volop. We hebben nog een hike gemaakt waarbij we veel ......... tegen kwamen. Nee,geen wild dit keer. Tenminste, dat nemen we aan want helemaal zeker weten we het niet. Het barste namelijk van jongeren (tientallen) die onder leiding van soldaten bezig waren met "community service". En er wordt geluisterd. "YES SIR" hoorde ik van ver. Het werk bestond uit takken snoeien, wortels verwijderen en zo. Of het nu vrijwilligers werk was, of dat het jongeren waren met een alternatieve straf is ons niet duidelijk geworden. In ieder geval hadden we de beerbel niet nodig zodat die even kon bij komen van de helse tocht van gisteren. De hike leidde tot een prachtig viewpoint over de kust en baai. Best wel apart dat hier dan weer geen bordje stond met viewpoint. We hebben er nog wel een stukje voor moeten klimmen maar het was de moeite waard.

Na deze hike en de lunch die we daar hebben genomen zijn we op weg gegaan naar NaNaiMo. Daar vandaan vertrekt onze boot morgen en het is een wat grotere stad die we straks gaan verkennen. Maar nu hebben we eerst ingecheckt in het hotel.

De beheerder is hier een aziaat die zeer waarschijnlijk engels spreekt. Ik kan hem echter nauwelijks verstaan, maar dat zelfde zal ongetwijfeld voor hem ook gelden als hij mij aan hoort. Op dit moment hebben we geen Internet terwijl dat er wel een paar minuten was. Het zal waarschijnlijk nog een hele kluif worden om dit uitgelegd te krijgen gezien de goede communicatie tussen mij en de aziaat. We zullen wel zien. Misschien dat je dit leest als we al weer lang en breed thuis zijn :-)

Het gevoel van het einde van de vakantie begint nu ook een beetje toe te slaan. Echt veel zin om grote afstanden af te leggen hebben we niet meer en ik begin ook het gevoel te krijgen dat ik nu alles wel gezien heb. Niets vreemds aan hoor, dat heb ik alle vakanties. Waarschijnlijk een soort van biologische klok. Daarom morgen weer terug naar het vaste land, wat rustig aan doen en proberen om daar een paar mooie visplekjes te vinden. Op het internet zag het er gisteren veelbelovend uit.