27 Juli: 12 graden en mistig naar Portland - Reisverslag uit Vancouver, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 27 Juli: 12 graden en mistig naar Portland - Reisverslag uit Vancouver, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

27 Juli: 12 graden en mistig naar Portland

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

28 Juli 2012 | Verenigde Staten, Vancouver

Vanochtend wakker geworden en het was gewoon koud. Dit hadden we op deze vakantie nog niet meegemaakt. Maar de truien en vesten waren gisterenavond al te voorschijn gehaald dus hebben we die aangetrokken en op naar het ontbijt. Een kleine 200 meter dus ik was tochwel verbaasd dat er niet werd voorgesteld om de auto te pakken.

Vandaag staat Portland op het programma. We hebben nog niet uitgezocht wat we gaan doen maar er is een dierentuin, oude trein, down town, rozentuinen, japase tuinen dus daar gaan we uitkomen. Maar eerst de berg af. Niet alleen was het koud op een gegeven moment werd het ook nog erg mistig. Dus mistlampen aan maar ja, hoe dat werkte wisten we niet. Dus even langs de kant gestopt en de verschillende standjes (nee, die van de lichten) geprobeerd.

Nadat we de bergen uit waren mocht ik weer rijden en kon von van het uitzicht genieten. Zoals jullie weten is dit met de ogen dicht en het duurde dan ook niet lang voordat ik nog de enige was die wakker was. De rit naar Portland verliep voorspoedig. Dit in tegenstelling tot het boeken van het hotel. We hadden gisteren geen internet dus die hadden we ook nog niet geboekt.

Maar 10 mile voor Portland zijn we op zoek gegaan naar een hotel. De derde leek aantrekkelijk te zijn. Zwembadje erbij, hottub en niet te ver van Portland. Von was in de auto blijven zitten dus ik terug met het voorstel. Dat gaan we doen en hop weer naar binnen. En toen bleek er ineens 10 dollar bij te komen. Hoezo dan????? Ja, het was ondertussen de laatste kamer geworden. Nou en? Maar weet je wat zoek het maar uit met je kamer of in goed "Dinglisch" : No way je bekijkt het maar. F&(&( it ". Nou weet ik niet of hij er echt mee zat maar voor mij luchtte het wel even op. Ze zoeken maar iemand anders om op te lichten. Dan betaal ik liever nog meer bij een ander.

Dus maar weer even gestopt voor de starbucks om van hun internet gebruik te kunnen maken. Hotel gevonden en wij er naar toe. Bleek het daar 35 dollar duurder te zijn. Nou dan boeken we toch gewoon via het internet. Zo gezegd zo gedaan maar toen bleken daar ook nog eens 20 dollar bij te komen als bemiddelingskosten. Al met al was het duurder, maar ook veel mooier als de eerste. Uiteindelijk zijn we dus toch nog goed terecht gekomen. In vancouver nogwel. Niet de vancouver, canada waar we over 2 weken ook weer zijn , maar vancouver, washington.

Voor vandaag doen we niet veel meer. Straks uitzoeken waar we morgen in portland naar toe gaan, welk hotel het wordt en lekker wat lezen.

• 28 Juli 2012 - 11:22

Pa:

Had

• 28 Juli 2012 - 17:32

U:

Uuuuu

• 31 Juli 2012 - 20:53

Ronald:

Is niet de eerste keer dat je voor een paar lullige dollars op zoek gaat naar een ander hotel en dan bedrogen uitkomt! Krent !!!!!!!!