24Juli: Spokane op Loopafstand? - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu 24Juli: Spokane op Loopafstand? - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Yvonne, Bertjan en Mike - WaarBenJij.nu

24Juli: Spokane op Loopafstand?

Blijf op de hoogte en volg Yvonne, Bertjan en Mike

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Spokane

Vandaag weer even uitgeslapen. Het volgende doel ligt namelijk op slechts 130 km en dat is natuurlijk een makkie. Eerst nog even via Skype geprobeerd om zuid afrika te bereiken. Dit verliep niet zo soepel. We hebben thedrollies even netjes achter elkaar gezien maar de verbinding was zo slecht dat dit geen doen was. Maar we zijn niet voor 1 gat te vangen dus op weg naar de starbucks. Daar hebben ze er hier 3 van in de buurt dus dat moet lukken. Nou niet dus. Volgende keer beter. Wel heeft Von haar gewilde thermosbeker van Starbucks gekregen. Bij deze Starbucks kregen we voor het eerst ook de keuze tussen light, medium of dark roast. De laatste natuurlijk, wij zijn ECHTE koffiedrinkers. Dat hebben we geweten want we zijn zowat stuiterend naar Spokane gegaan en dat had niets te maken met een slecht wegdek.

Gezien de afstand was het niet verwonderlijk dat we vroeg bij ons hotel waren. De kamers waren nog niet gereed maar we konden wel onze koffers achterlaten. Bovendien kon ik voor slechts 5 dollar een thermosbeker kopen waardoor ik in het vervolg bij elke super8 gratis koffie krijg. Ik was natuurlijk stiekem een beetje jaloers op de beker van Von dus deze aanbieding kon ik niet laten lopen. Wel grappig dat ik voor een kwart van de prijs van de beker van Von in het vervolg dus altijd koffie kan krijgen terwijl zij elke keer nog netjes moet afrekenen.

Maar de koffers dus afgeleverd en op naar de mall. Hier zat namelijk een barnes & nobles, een boekenzaak. Mike had namelijk een engels boek gekregen in het begin van de vakantie wat ie in 3 dagen of zo heeft uitgelezen. Nu wilde hij ook graag deel 2 en laten ze die nu dus bij B&N hebben. De dame was zo vriendelijk te helpen om dit op de nook te zetten. Ons lukte dat niet omdat we steeds een te slechte verbinding hadden. Bovendien bleken we een amerikaans adres nodig te hebben. Dit heeft de behulpzame dame geregeld. Staat nu het adres van de plaatselijke B&N dus in. Maar hoe deden we dat dan met andere boeken vroeg ze. Nou moet je weten dat ik deze altijd uit de gratis bibliotheek van de nieuwsgroepen op het internet haal :-). Maar ja, dat kan je dus niet vertellen.
Gelijk maar ook even de update van de Nook van Von gedaan. Alles is dus goed gekomen en Mike is nu vol enthousiasme deel 2 in het engels aan het lezen.

Daarna nog wat rond gebanjerd te hebben bij de shops . Zo hebben we gekeken voor voetbalschoenen. Mike vond die van adidas mooi. Daar kan een Mi in zodat je op je computer van alles kunt uitlezen zoals hoeveel je hebt gelopen. We zijn er overigens niet voor geslaagd. Weet ook nog niet of het wat moet worden maar moeten misschien in Nederland maar eens kijken.

Daarna terug naar het hotel. Lekker gezwommen voor dat we naar het Riverfront Park bij de river falls. En toen kwam mij het allemaal weer bekend voor. Dik 10 jaar geleden waren we hier ook geweest. Het herkenningspunt was een grote rode bolderkar van een meter of 2 - 3 hoog met een glijbaan. Na ook hier wat rond gelopen te hebben en bij de plaatselijk vissers gekeken te hebben na hun kunsten zijn we weer verder gegaan. Niet veel wijzer geworden over het vissen want ook hier werd niets gevangen.

's-avonds lekker gaan eten bij applebees. Die kenden we nog van 2 jaar terug. Hartstikke druk met een wachttijd van 20-30 minuten. Dat werd buiten wachten maar dat is geen straf want ook vandaag weer volop zon met temperaturen die soms de 30 haalden. Na afloop nog even naar de MacDonalds voor het ijsje. Die zat bijna naast het hotel wist Mike. Dat is mooi want dan kunnen we dus lopen. NEE, zo dicht zit ie ook weer niet, dat moest met de auto. De werkelijkheid is dat de Mac zo'n 150 meter van het hotel zit.

Mike begint nu echt te amerikaans te worden als hij dit al geen loopafstand meer vindt. En die wil dan een Mi??????
Al met al een relaxte dag.